Trzy Poziomy – Podsumowanie Kwartału Q1 2020

Podsumowanie pierwszego kwartału Q1 2020

Myślę, że to był bardzo dobry kwartał. Mimo problemów i kilku przeszkód, zwłaszcza w marcu, całkiem nieźle mi idzie. Wystarczy spojrzeć na Podsumowanie Marca i sprawdzić aktualne osiągnięcia we wszystkich obecnych celach. Liczby są bardzo dobrze. Dodatkowo w styczniu i lutym naprawdę bardzo wiele zadań zostało wykonanych i efektywność była całkiem wysoka. Jest to naprawdę niezły wyczyn, gdyż w takie zimowe i ponure miesiące “mniej się chce”.

Także, uważam wyniki za zadowalające. Myślę, że w nadchodzących ciepłych miesiącach będzie jeszcze lepiej. Nadal mam “na głowie” ważny projekt w postaci pracy naukowej (CSP#). Mam zamiar wykonać lwią część pracy w kwietniu. Sytuacja na świecie, lockdown i praca zdalna, powinny okazać się tu dość pomocne. Gdy to już wykonam, będę miał duże pole do popisu i większe możliwości osiągania jakichkolwiek innych prywatnych projektów. Myślę, że na początek postaram się o rozbudowę bloga. 

W ciągu tego kwartału pojawiła się też ciekawa możliwość w postaci “współpracy” z akademia.pl. Moje szablony Nozbe zostały dodane do materiałów bonusowych kursu Trzy Poziomy i zaproponowano mi nagranie małego tutoriala. Idąc za ciosem, nagrałem kilkuminutowe wideo do każdego szablonu. To wszystko nie było w ogóle zaplanowane. Jednakże cieszę się ogromnie, że opóźniłem inne cele, aby to wykonać, bo dzięki temu już mogę czerpać z tego korzyści i być dumnym z uruchomienia swojego kanału na YouTube

Ostatecznie myślę, że jest naprawdę bardzo dobrze. Jestem zadowolony, chętny do dalszego działania i zaangażowany. Marzec i słabsze wyniki były ciekawą lekcją. Choć faktycznie nadal wiele rzeczy ruszyło do przodu. Dodatkowo zacząłem pracę nad kolejnymi Szablonami Nozbe. Większość nawyków idzie naprawdę dobrze i ma tendencję wzrostową. Kilka rzeczy nadal kuleje i niektóre cele, takie jak wczesne wstawania, po raz kolejny startuję od nowa z różnych powodów. Sądzę jednak, że to naturalna kolej rzeczy i zawsze będzie coś słabszego. Ostatecznie jest względny balans.

Cele osiągnięte i zadania wykonane w pierwszym kwartale Q1 2020

Nie wypisuję poniżej wszystkich swoich celów, bo lista na ten rok jest dość długa. Polecam zajrzeć do moich Planów na ten rok i do Podsumowania Marca, aby jeszcze lepiej zrozumieć, co planowałem i co osiągnąłem do tej pory. Poniżej wypisałem tylko te cele, które albo osiągnąłem, albo było naprawdę warto je wspomnieć. Chciałem w ten sposób zaznaczyć, nad czym obecnie pracuję, co idzie dobrze, a co źle i pominąć te cele, których jeszcze nie zacząłem, nie poświęcam im uwagi, lub najzwyczajniej w świecie “skopałem”.

Nie wspominam też w ogóle o moich motywach przewodnich. Pisałem o tym, przy okazji planowania roku. Do tej pory solidnie zabierałem się za to, choć nie jestem zadowolony z rezultatów. Myślę, że na każdą z tych rzeczy potrzeba znacznie więcej czasu. Dlatego Uważność i Duchowość, to mój motyw przewodni na cały ten rok. Kwietniowy motyw został zawieszony, choć de facto zamiast tego zacząłem Fitness Challenge, które miało być w maju. Ostatecznie jestem z tego też zadowolony i będę to kontynuował.  

Przy okazji na początku tego roku opublikowałem aktualizację moich celów Trzy Poziomy. Część tej pracy jest widoczna w planach na ten rok, a część nie. Dlatego też np nie śledziłem niektórych celów, bo… zapomniałem o nich. ;p Ale nic straconego. Zadbam o to od kolejnego miesiąca. 

  • Nie jem później niż 20 przez 100 dni z rzędu – Poziom 1 
    Idzie bardzo dobrze, wg planu. Poziom 1 będzie w Maju
  • V Wykonane  Post przez 72 godziny – Poziom 1 
    (Wykonany w Marcu)
  • Post przez 100 godzin – Poziom 2 
    Idzie bardzo dobrze, poziom 2 do osiągnięcia w czerwcu lub na początku lipca
  • Post 22h (rozpoczynając między 18 a 20) raz w tygodniu przez 3 miesiące – Poziom 1 
    Poziom 1 osiągnę już w kwietniu
  • Dwa pełne dni w tygodniu bez jakichkolwiek produktów z mąki niepełno zbożowej przez 6 miesięcy – Poziom 1
    Do tej pory tego nie śledziłem, choć de facto wykonywałem. Można powiedzieć, że ostatnie 2 miesiące to budowanie podwalin
  • Pełen rok medytacji i jogi każdego dnia
    Wykonywane codziennie, zbliżam się do 700 dni z rzędu 😀 
  • Wdzięczność przez 365 dni – Poziom 2
    Poziom 2 osiągnę w czerwcu
  • Prowadzę blog o produktywności, który ma 500 UU – Poziom 1 
    Blog całkiem fajnie zdobywa popularność, jestem tym bardzo mile zaskoczony. Poziom 1 będzie może już nawet w kwietniu
  • Poświęcić 150 h na naukę Hiszpańskiego – Poziom 1 
    1/3 zakładanego wyniku już za mną. 
  • Przeczytać 62 książki (lub przynajmniej osiągnąć 30% przed podjęciem decyzji o odpuszczeniu)
    Mam już 18 książek. Jest może nawet szansa na osiągnięcie poziomu 2 w tym roku, jeśli przycisnę trochę mocniej
  • V Wykonane  Cotygodniowe rozmowy Mastermind Group przez 6 miesięcy – Poziom 1 
  • Wstawanie o 5 rano przez 100 dni (łącznie) – Poziom 1 
    Od początku roku był zdecydowany postęp i naprawdę dobrze mi szło. Potem przyszły problemy zdrowotne w marcu i wszystko się rozjechało. Zaczynam od zera 🙁 
  • V Wykonane  Przekazujemy 5zł na cele charytatywne przez rok od Lutego 2019 – Poziom 1
  • V Wykonane  Przytulana Medytacja 150 dni łacznie – Poziom 2 
  • Głębokie rozmowy… raz w tygodniu przez 5 miesięcy – Poziom 1 
    Obecnie idzie bardzo dobrze. W połowie drogi do poziomu
  • CEL USUNIĘTY Poobiednie 5-10 min spacery przez 36 dni łącznie – Poziomy
  • Co miesiąc odkładać minimum 350 funtów na fundusz na mieszkanie przez cały rok
    Idzie bardzo dobrze. Odłożyliśmy już prawie 2x więcej, niż planowane w tym kwartale
  • V Wykonane  Mąż i Żona: Co tydzień mamy randkę przez 12 miesięcy – Poziom 2
  • 40 tygodni w ciągu roku rozmów z najbliższymi znajomymi oraz regularne wiadomości do nich na WhatsApp, oraz telefony
    Idzie bardzo dobrze, wykonywane na bieżąco
  • Minimum dwa spotkania z przyjaciółmi na żywo każdego miesiąca
    Idzie bardzo dobrze, wykonywane na bieżąco
  • W każdy pierwszy weekend miesiąca dzwonię do rodziców i rodzeństwa na krótką pogawędkę utrzymując stały kontakt
    Idzie bardzo dobrze, wykonywane na bieżąco
  • Przejść 20 gier (lub przynajmniej przegrać 30% czasu przed podjęciem decyzji o odpuszczeniu)
    Idzie bardzo dobrze, wykonywane na bieżąco
  • Obejrzeć 40 nowych filmów  (lub przynajmniej 30% długości przed podjęciem decyzji o odpuszczeniu)
    Idzie bardzo dobrze, wykonywane na bieżąco, wg planu
  • Do końca roku całkowicie zaprzestać spożywania kupowanego chleba i zastąpić go chlebem domowym 
    Obecnie w standardzie nie spożywam w ogóle chleba przynajmniej 4 dni w tygodniu. Uważam, że jestem na bardzo dobrej drodze ku temu
  • W ciągu 3 miesięcy testować lekką wersję Witariańskiej diety, czyli jak najwięcej niegotowanych warzyw i owoców 
    Dopóki świat nie wróci do normy, potrzebuję z tym poczekać, choć już chciałem zacząć to wykonywać

Jeżeli ktoś nie rozumie, o co chodzi z Trzema Poziomami, to zapraszam na stronę Mirka Burnejko. Jest to metodologia planowania wymyślona i opracowana przez Mirka. Jest też kurs na ten temat na akademia.pl. Korzystam z tej techniki do ustalania swoich celów. 

W skrócie: ustalamy agresywny cel (3 poziom), dzielimy go na zjadliwe kawałki (poziomy), a pierwszy z nich ma służyć do sprawdzenia pomysłu i przetestowania siebie. Pierwszy poziomy powinien być trudny i osiągalny teraz. Poziom 2 powinien być osiągalny dopiero po zapoznaniu się z tematem i osiągnięciem poziomu pierwszego. Poziom 3 powinien być bardzo ciężki i nawet niemożliwy do osiągnięcia na obecny stan. Dopiero po poziomie 2.

Podążając za moim blogiem i wszystkimi wpisami, można prześledzić moją drogę w pracy z tą metodologią i dochodzeniem do celów. Zapraszam do kontaktu w razie pytań.

Refleksja odnośnie wartości i priorytetów

W trakcie planowania roku 2020 opublikowałem post na temat wartości i priorytetów. Dziś wypada się zastanowić, jak to, co tam opisałem, przełożyło się na moje codzienne życie w ostatnim czasie. 

Jeśli chodzi o wykonywanie ćwiczeń fizycznych i dbania o ciało, to było wiele starań ku poprawie, natomiast nadal nie jestem z tego zadowolony i widzę, że sporo czasu jeszcze na to potrzeba. Jeśli chodzi o redukcję niektórych rzeczy, to niestety nadal jest za dużo stresu i zmartwień. Sporo nad tym pracowałem od początku roku, choć niestety tu także potrzeba znacznie więcej czasu i uwagi. Jeśli chodzi o rzeczy, do których miałem się bardziej przyłożyć, to faktycznie wiele czasu poświęciłem na poprawę dyscypliny i utrwalaniu nawyków. Tutaj są faktycznie o wiele lepsze rezultaty. Jeśli chodzi o zaprzestanie niektórych rzeczy, to faktycznie zadbałem o lepszą dyscyplinę działania i nieodkładanie zadań. Niestety jak już wspomniałem, nadal jest za dużo stresu i napięcia i ostatnia sytuacja na świecie z pewnością nie pomaga. Najbardziej chyba przeszkadza mi ciągły pośpiech. Trudno mi się z tego wyrwać. 

Podsumowując, moje ostatnie odpowiedzi są nadal aktualne i wciąż wymagają sporo pracy. Nic nie trzeba zmieniać, oprócz lepszego skupienia na wdrażaniu odpowiedzi.

Co planuję w kolejnym kwartale Q2 2020?

Najważniejsze, to dowieźć lwią część zawartości CSP#. Chciałbym przynajmniej napisać całą pracę do dziennika i oddać ten draft do rewizji. Wtedy z doskoku mogę zajmować się pozostałymi zadaniami z tym związanymi, lub w ramach nauki programowania zająć się rewizją kodu tej biblioteki. Oprócz “oczywistej”  rzeczy, czyli ciągłego dbania o nawyki i kolejnych kroków ku osiągnięciu zaplanowanych celów, na pewno wystartuję z czymś nowym. Tzn. chodzi mi o to, że niektóre cele czekają, aż zwolni się dla nich miejsce. Nie chcę też, żeby cokolwiek ucierpiało, dlatego stopniowo wdrażam kolejne rzeczy.

Zależnie od sytuacji na świecie jest szansa na kolejną pieszą wędrówkę i kolejny maraton, chciałbym także zacząć chodzić na spotkania grup językowych, aby na bieżąco ćwiczyć hiszpański. Kilka celów osiągnie kolejne poziomy i prawdopodobnie zacznę budować podwaliny pod coś większego. Np. rozbudowa bloga, planowanie (wdrażanie) podcastu lub też bardzo mocne skupienie na nauce hiszpańskiego, lub programowania.

 

Zapisz się na newsletter

Invalid email address
Dziękuję ogromnie za zaufanie. Obiecuję, że nie będzie żadnego spamu. 
Podziel się artykułem!

Leave a Reply

Your email address will not be published.