Podsumowanie Miesiąca: Marzec 2020

Jak widać, nie był to tak dobry miesiąc jak poprzednie dwa. Jest dość kolorowo, wiele rzeczy było niewykonanych. Oprócz obecnej sytuacji na świecie wpływ na taki stan rzeczy miały także moje problemy z ręką, co skutecznie ograniczyło moje korzystanie z komputera. To był dość trudny miesiąc, który wyszedł absolutnie odwrotnie, niż planowałem. Tzn. pojawiły się rzeczy niezależne ode mnie, które skutecznie ograniczyły moje możliwości.

Mimo wszystko było kilka ciekawych punktów wartych uwagi. Przeczytałem swoją pierwszą książkę po hiszpańsku i od kwietnia zabieram się za kolejną. Osiągnąłem też pierwszy poziom celu POST, pościłem przed 3 dni. Przy okazji opublikowałem nowy Szablon Nozbe. Ponadto blog ma już prawie 400 UU, co jest gigantycznym sukcesem i jestem z tego ogromnie dumny i zadowolony. Zadbałem też o porządek w swoich rzeczach i skupiłem się mocno na relaksie.

W końcu przeniosłem się do Notion i porzuciłem Evernote. Zostawiłem tam wszystkie notatki sprzed tego roku, a w Notion będę trzymał tylko to, co na bieżąco faktycznie używam. Jak do tej pory idzie całkiem dobrze i jestem z tego zadowolony. Choć nie mam tam dużej ilości aktywnych notatek.

Zrobiłem też porządek na moim koncie Bandcamp i Spotify. Zwiększyłem kontakt z ludźmi, czas poświęcany na czytanie, granie w gry i naukę Hiszpańskiego. Starałem się jak najlepiej wykorzystać czas, mimo ograniczeń spowodowanych bólem ręki i izolacją.

Z uwagi na problemy zdrowotne nie byłem w stanie pisać pracy naukowej i cały projekt CSP# był w zawieszeniu. Z tego też powodu nie byłem do końca w stanie wykorzystać tego czasu na jakieś inne projekty. 

Nadal miałem problemy z utrzymaniem Uważności, a także z nieodkładaniem. Skupiłem się trochę na miesiącu porządków i faktycznie sporo zrobiłem, kiedy tylko mogłem. Przynajmniej uporządkowałem to, co sobie zaplanowałem. Dodałem też legendę do podsumowań, oraz Newsletter na bloga.

Jeśli chcesz lepiej zrozumieć mój sposób działania i poniższe podsumowanie, warto zajrzeć do Planu na Marzec i porównać moje założenia z osiągniętymi wynikami.

V Wykonane – cel wykonany w pełni. Najczęściej podane tylko wartości liczbowe
V Niedokończone – cel wykonany w większości, choć coś zakłóciło jego dokończenie. Ja lub czynniki zewnętrzne. Mimo to nadal uznaję jako wykonane i podaję wartości liczbowe
X Niewykonane – podobnie jak wyżej, tyle że doszedłem może do połowy drogi
X Niewykonane – najpewniej nawet nie doszedłem do połowy, nie przykładałem się, lub nawet nie zacząłęm
 

Motyw przewodni tego miesiąca:

  • Praca nad spokojem i uważnością. Duże skupienie na rozwoju duchowości
  • Odbudowanie zaniedbanych nawyków i dbanie o utrzymanie obecnych

Nawyki do wprowadzenia lub odbudowania:

  • Dbanie o rutynę biegania i ponowne wdrażanie dobrego nawyku
  • Utrzymanie dobrej rutyny wstawania o 5 rano i niejedzenia po 20
  • Lepsze zadbanie o nawyki Uważności i opuszczania ich

 

Zadania wykonane w Marcu 2020

Waga (Utrzymać 78 kg przez 6 miesięcy)
12/12 Trzy razy w tygodniu nie pozwalać sobie na objadanie się. Zdecydowana poprawa nawyku
15/16 Maksymalnie 4 razy w tygodniu jedzenie małej ilości słodyczy, snacków itp. Małe pogorszenie tego nawyku w tym miesiącu
X Niewykonane Dbam o przywrócenie wagi do 78 kg Niestety z powodu kontuzji ręki nie byłem w stanie dbać dobrze o wagę
Wyzwania Sportowe (Ukończyć 10 wydarzeń i wyzwań sportowych)
V Niedokończone Niestety z uwagi na problemy z drętwieniem ręki i bólem mięśni ramienia zostałem zmuszony przerwać wyzwanie po 22 dniach. Powrócę do tego przy pierwszej nadarzającej się okazji
Ultramaraton (Przebiegłem Maraton poniżej 4h)
X Niewykonane (przełożone ze względu na sytuację na świecie) Żadne zadanie nie zostało wykonane
Biegi (Wziąć udział w 10 biegach)
V Wykonane Bieg na 15 km  wykonany. Poszło całkiem nieźle, czułem się dość dobrze i jestem z tego zadowolony.
X Niewykonane Niestety ze względu na problemy z ręką nie byłem w stanie biegać i byłem zmuszony ograniczyć ruch fizyczny. Przebiegłem tylko 40 km w tym miesiącu 🙁 i miałem tylko 7 biegów
Ostatni posiłek najpóźniej o 20:00 (Łącznie 100 dni):
60/100
Post (Post przez 72 godziny)
V Wykonane  Pierwsza próba 3-dniowego postu nieudana. Kolejna podjęta kilka dni później zakończona sukcesem. Pierwszy poziom osiągnięty! Wykonałem 3-dniowy post i przy okazji opublikowałem nowy szablon Nozbe
365 razy bieg 5K (36 dni z rzędu)
X Niewykonane Niestety na obecną chwilę nadal dbam o utrzymanie treningów i pobudzanie swoich chęci.
Największy problem wynika z bólów lędźwi, które skutecznie mnie ograniczają i często uziemiają
“Sklejam” ten cel z bieganiem do momentu, aż będę gotowy i po prostu zacznę wykonywać to wyzwanie. Pewnie dopiero powiadomię o tym, jak skończę, lub będę już na fali.
Post 22h (raz w tygodniu przez 3 miesiące):  
11/13 ominąłem jedną głodówkę. Nie czułem tego
Joga (Codzienne ćwiczenia 1000 dni):
684/1000
Medytacja (Codziennie 1000 dni)
688/1000
Wdzięczność (Codziennie 365 dni)
310/365
Q Urlop (2 kwartalne miniurlopy): 
V Wykonane Określiłem listę rzeczy, które chciałbym robić. De facto zrobiłem sobie z tego szablon Nozbe na kolejne takie miniurlopy
Koncerty (Zobaczyć 100 zespołów na żywo)
94/100 (pozostałe koncerty odwołane lub przełożone ze względu na sytuację na świecie)
Blog (Blog ma 500 UU):
V Wykonane Wykonane i poprawione. Dodatkowo Newsletter i kolejny duży post na blogu oraz nowy szablon Nozbe
Nauka Hiszpańskiego (Poświęcić 150h na naukę):
46,5/150 Zwiększyłem mocno naukę w trakcie urlopu, wróciłem do nauki z Supermemo, rozpocząłem czytanie po hiszpańsku i skończyłem pierwszą. Przeczytałem Piękna i Bestia. Zobowiązałem się też publicznie na FB do rozpoczęcia Harry’ego Pottera i nieodkładania tego na później. Prawie 14h w tym miesiącu, całkiem sporo
Czytanie (80 książek w rok)
18/60 Niestety nie czytałem tak dużo, jak zakładałem. Jakoś tego nie czułem i bardziej ciągnęło mnie do gier. Choć mimo to 6 książek zaliczonych (3 niedokończone) 😀 
Nauka w domu (Poświęcam 3h tygodniowo na naukę przez 20 tygodni):
X Niewykonane Ze względu na problemy z ręką nie byłem w stanie pracować przy komputerze i cel całkowicie upadł. Jednak wykonałem 9h na początku i przykładałem się do planu.
Mastermind (Cotygodniowe rozmowy Mastermind Group przez 15 miesięcy):
34/64
Wczesne wstawanie (5 AM 100 dni łącznie)
X Niewykonane  Ze względu na problemy z ręką wszytko się posypało i zmęczenie wzięło górę i spowodowało brak kontroli nad wstawaniem. Zeruję ten cel.
Charytatywność (25 zł co miesiąc przez rok)
V Wykonane Przelew na Pajacyka ustawiony jako stałe zlecenie do kolejnej zmiany kwoty
Przytulana Medytacja (Przytulana Medytacja 500 dni łącznie):  
211/500 2 tygodnie opuszczone ze względu na urlop, 15 razy w tym miesiącu
Rozmowy (Głębokie rozmowy o uczuciach i intymności raz w tygodniu przez 5 miesięcy):
9/22 2 tygodnie opuszczone ze względu na urlop
Finanse (Ustalać i wykonywać nasze wieloletnie cele finansowe przez 6 miesięcy):
X Niewykonane Niestety w ogóle się do tego nie przyłożyliśmy i nic nie wykonaliśmy
4 Ściany (Uzbierać 30,000 oszczędności):
V Wykonane Odłożyć minimum 350 funtów na konto oszczędnościowe
Randki (cotygodniowe randki przez 36 miesięcy):
18/36 2 tygodnie opuszczone ze względu na urlop
Odwiedziny znajomych (raz w miesiącu wizyta przez rok)
Odwiedzić znajomych, których nie widzieliśmy długo, 1 wizyta 
X Niewykonane (przełożone ze względu na sytuację na świecie)
Rozmowy z rodziną (Dzwonić do rodzeństwa i rodziców raz w miesiącu przez 5 miesięcy): 
V Wykonane 3 rozmowy, w drugą sobotę tego miesiąca

 

Cele niezwiązane z 3 poziomami lub niepasujące do tego schematu

Marzec miesiącem Porządków i Minimalizmu
V Wykonane Postarać się o minimum 1h w tygodniu na wszelkiego rodzaju porządki
V Wykonane Przejrzeć całe Nozbe i zrobić tam porządek 
V Wykonane  Przejrzeć wszystkie konta w chmurze i uaktualnić listę trzymanych tam backupów
V Wykonane Zrobić porządek z kontami GDrive i zwolnić miejsce
Ponadplanowo:
Zrobiłem też porządek na moim koncie Bandcamp i śledzonej tam muzyce, oraz na koncie Spotify.
Rozmowy ze znajomymi lub wiadomości do nich:
4/4
Spotkania z przyjaciółmi:
2/4 Wykonane 2 spotkania na samym początku miesiąca przed rozpoczęciem izolacji.
Gry (20 gier w rok)
6/20 Ukończyłem aż 3 gry
Filmy (40 filmów w rok):  
8/40


A gdzie pozostałe cele z listy 3 poziomów?

Cóż, nie ma ich tu na liście, ponieważ nie planuję się za nie jeszcze zabierać lub postęp jest nieznaczny, lub nie istnieje. Wyjątkiem jest sport, gdyż biegam regularnie i staram się to zwiększać ilościowo. Drugim wyjątkiem jest szkoła, którą nie wiedzieć czemu w ogóle nie uwzględniłem w swoich planach i celach. A na to w tej chwili poświęcam najwięcej czasu. W kolejnych miesiącach planuję poprawić się w planowaniu pozostałych celów. Chcę jednak jeszcze trochę z tym poczekać, dopóki nie przerobię więcej lekcji z kursu Trzy Poziomy. Wtedy sądzę, że będę mógł lepiej rozplanować to, co chcę zrobić i jak mogę to osiągnąć. 

 

Zapisz się na newsletter

Invalid email address
Dziękuję ogromnie za zaufanie. Obiecuję, że nie będzie żadnego spamu. 
Podziel się artykułem!

Leave a Reply

Your email address will not be published.