Podsumowanie Miesiąca: Maj 2020

Ten miesiąc był słabszy i nie przywiązałem się do wykonywania swoich celów. Czuję, że straciłem dobry punkt widzenia i moja długoterminowa wizja jest dość zamglona. Kolejna sprawa to obecna sytuacja na świecie, która na pewno wzbudza wiele negatywnych uczuć. Chociażby niezadowolenie spowodowane anulowanym urlopem. Mieliśmy w maju spędzić 2 tygodnie w Polsce, a niestety trzeba było zadowolić się kanapą w domu. Tydzień urlopu jednak wziąłem i spędziłem go tylko i wyłącznie na graniu w gry! O zgrozo! 🙂 Od wielu lat powtarzałem, że chętnie bym to zrobił, więc zrobiłem.

Zacząłem śledzić kilka nowych celów, choć po raz kolejny widzę, że start jest dość słaby i powolny. Chcę to poprawić w czerwcu. Nadal też nie wykonałem wielu zadań ze względu na sytuację na świecie. To wciąż czeka. 

Osiągnąłem jeden poziom 1 celu OSTATNI POSIŁEK i jeden poziom 2 celu WDZIĘCZNOŚĆ. Ogromnie mnie to cieszy i zdecydowanie raduje. Zostałem także wybrany Mentorem w Akademia.pl. Jest to naprawdę wspaniałe wyróżnienie i jestem z niego ogromnie dumny i zadowolony. Poprawiłem też naukę hiszpańskiego i choć ruszyłem trochę z czytaniem Harry’ego Pottera, to nadal nie skończyłem książki. Czytam jednak już znacznie płynniej i lepiej rozumiem treść, więc myślę, że będzie lepiej. Dodatkowo zmieniłem sposób wyświetlania fiszek i najpierw lecą nowości, więc codziennie 100 nowych słówek! 🙂 Zdecydowałem się także w końcu zmienić język systemu Windows na hiszpański. Mało używam tego systemu, więc na razie zmiana nie jest zbyt poważna. 😉 Z małych niespodzianek, zacząłem naukę włoskiego, po ok 5 słówek dziennie i w maju poświeciłem na to już 30 minut! 😀  

Pracowałem także nad projektem CSP#. Wykonałem kilka zadań i wprowadziłem kolejną serię poprawek. Nadal czekam na odpowiedź na ostatniego maila, dlatego poświęciłem ten czas na naukę programowania. Myślę, że praca jest na ukończeniu i w czerwcu będę mógł już wysłać ją do wydawcy i w pełni skupić się na poprawie kodu źródłowego. Jest szansa, że od Lipca będę pracował nad tym projektem już tylko z doskoku.  

Wpływ urlopu w Maju?

Do ostatniej chwili nie byłem pewny, czy może polecę, czy nie, choć miałem wiele wątpliwości i ostatecznie odwołany lot. Rozważałem scenariusz, aby mieć aktywny urlop, czyli działać. Dlatego brałem pod uwagę, że mogę nie wykonać bardzo wielu zadań. Tak też się stało, co widać poniżej. Ostatecznie wyjechałem do Sanktuarium. Spędziłem cały tydzień urlopu, grając w Diablo 3 i świetnie się przy tym bawiłem! 😀 

Jeśli chcesz lepiej zrozumieć mój sposób działania i poniższe podsumowanie, warto zajrzeć do Planu na Maj i porównać moje założenia z osiągniętymi wynikami.

V Wykonane – cel wykonany w pełni. Najczęściej podane tylko wartości liczbowe
V Niedokończone – cel wykonany w większości, choć coś zakłóciło jego dokończenie. Ja lub czynniki zewnętrzne. Mimo to nadal uznaję jako wykonane i podaję wartości liczbowe
X Niewykonane – podobnie jak wyżej, tyle że doszedłem może do połowy drogi
X Niewykonane – najpewniej nawet nie doszedłem do połowy, nie przykładałem się, lub nawet nie zacząłęm

 

Zadania wykonane w Maju 2020

Waga (Utrzymać 78 kg przez 6 miesięcy)
    12/12 Trzy razy w tygodniu nie pozwalać sobie na objadanie się
    8/16 Maksymalnie 4 razy w tygodniu jedzenie małej ilości słodyczy, snacków itp.
    X Niewykonane Nie szukałem swojego “Dlaczego”. Spędziłem trochę czasu i podjąłem próby, aczkolwiek nawet jeśli rozumiem potrzebę i powody, dla których chcę zadbać o wagę, to niestety jakoś w to nie wierzę, tzn. nie motywuje mnie to, ani nie nakręca. Stąd nie dbam o to. Warto próbować dalej i podjąć się poprawy tego podejścia i może dzięki temu wyklarują się dobre powody do dbania o wagę.
Wyzwania Sportowe (Ukończyć 15 wydarzeń i wyzwań sportowych)
    V Niedokończone  Wyzwanie 30 Day Total Yoga Body już prawie skończone, zostały 2 dni Link do ćwiczeń
    X Niewykonane Fizjoterapia na nadgarstek totalnie zaniedbana. Czemu to tutaj jest? Mam bałagan :/
    8/15
Ultramaraton (Przebiegłem Maraton poniżej 4h)
    Nic nie zostało wykonane i nie będzie przynajmniej przez kolejne 2 miesiące.
Biegi (Wziąć udział w 10 biegach)
365 razy bieg 5K (36 dni z rzędu)
    X Niewykonane Podjąć próbę ukończenia 5 km poniżej 25 minut
    X Niewykonane  Nie zrobiłem researchu, kompletnie o tym zapomniałem, ani nie śledziłem tego
    V Wykonane Minimum 4 biegi na tydzień po 40 minut w tym jeden na 10 km.
    124 km w tym miesiącu, w tym jeden półmaraton we własnym zakresie. Najważniejsze było sobie udowodnić, że możemy mieć taki trening.
    9/10
Ostatni posiłek najpóźniej o 20:00 (Łącznie 100 dni):
    103/365 Poziom 1 osiągnięty!
Post (Post przez 100 godzin)
    X Niewykonane Nie miałem serca, ani ochoty do jakiegokolwiek postu, ani tym bardziej do takiego długiego.
    X Niewykonane Nie przygotowałem się do postu 100h. Jakoś utraciłem do tego siłę i ochotę, choć miałem tylko zrobić research
Post 22h (raz w tygodniu przez 10 miesięcy):  
    16/42 Była w sumie tylko jedna głodówka. W ogóle nie miałem do tego serca i ochoty. Straciłem zapał
Mąka (Trzy pełne dni w tygodniu bez jakichkolwiek produktów z mąki niepełno zbożowej przez 6 miesięcy):
    V Wykonane, Jednak podkręciłem cel do 3 dni w tygodniu i zaczynam liczenie od nowa od czerwca
Sen (Pełne 7h snu na dobę 180 dni łącznie)
    V Wykonane Kupuję pomarańczowe okulary do używania przed snem i przyzwyczajam się do ich użytkowania
    V Wykonane  Wymieniam zasłony w sypialni na znacznie lepiej wyciemniające sypialnię
    V Wykonane Kupuję stopery do spania i powracam do ich użytkowania, testując kilka rodzajów i wybierając najepsze
    X Niewykonane Przynajmniej 2 dni w tygodniu o 20 przestaję korzystać z wszelkich urządzeń elektronicznych oprócz czytnika, 8 razy
Joga (Codzienne ćwiczenia 1000 dni):
     745/1000
Medytacja (Codziennie 1000 dni)
    749/1000
Wdzięczność (Codziennie 365 dni)
    371/1000 Poziom 2 osiągnięty!
Blog (Blog ma 15,000 UU):
    V Wykonane Czas głównie poświęcony na Social Media
Podcast (Uruchomić i prowadzić podcast i opublikować 10 odcinków)
    X Niewykonane  Jednak było sporo przemyśleń i rozmów. Po rozmowie MM zacząłem myśleć o starcie już w czerwcu, aczkolwiek nic dalej z tym nie zrobiłem. 
Nauka Hiszpańskiego (Poświęcić 150h na naukę):
    75,5/150, 16h w tym miesiącu!   
Ukończyć Harry’ego Pottera po hiszpańsku (Ukończyć pierwszą książkę):
   X Niewykonane Nie czytałem tak dużo, jak planowałem. W efekcie jestem daleki od ukończenia pierwszej książki
Czytanie (80 książek w rok):  
    X Niewykonane Przeczytać minimum 5 książek
    27/60 Niestety czytanie nadal kiepsko, nie poświęcam na to czasu. Nie przyłożyłem się ani do nauki z książek, ani do czytania generalnie.
Skupiona Nauka (Poświęcam 3h tygodniowo na naukę przez 20 tygodni):
    V Niedokończone Projekt CSP#. 12 godzin wykonane
        Pierwsze poprawki wprowadzone. Propozycja przedostatniego i ostatniego draftu wysłana. Nadal jednak nie ma gotowej pracy dla wydawcy i to nie jest w pełni zależne ode mnie. Ponadto działałem z profilami, gdzie opublikowałem bibliotekę. Sporo wykonane, choć mogło być więcej.
    5/20, pojawia się coraz lepsza regularność i dbanie o naukę
Kodowanie (Uczyć się programowania przez minimum 90 minut w tygodniu przez 6 miesięcy):   
    V Wykonane Dużo zmian na plus, całkiem dobra regularność, potem trochę zaniedbana. Robiłem sporo fiszek, choć nadal nie było to wystarczająco dużo czasu, aby liczyć pierwszy poziom. Prawie 5h w tym miesiącu.
Mastermind (Cotygodniowe rozmowy Mastermind Group przez 15 miesięcy):
    41/64
Wczesne wstawanie (5 AM 100 dni łącznie)
    Cel Zawieszony do odwołania. Skupiam się na dobrej ilości i jakości spania, zamiast na twardych ramach czasowych>
Charytatywność (25 zł co miesiąc przez rok)
    4/12
Przytulana Medytacja (Przytulana Medytacja 500 dni łącznie):  
    264/500
Rozmowy (Głębokie rozmowy o uczuciach i intymności raz w tygodniu przez 5 miesięcy):
    17/22
Finanse (Ustalać i wykonywać nasze wieloletnie cele finansowe przez 6 miesięcy):
    V Niedokończone  3,5h w tym miesiącu. Nadal za mało i niezbyt dobra regularność. Zmieniamy podejście w czerwcu
4 Ściany (Uzbierać 30,000 oszczędności):
    V Wykonane  Odłożyć minimum 350 funtów na konto oszczędnościowe
Randki (cotygodniowe randki przez 36 miesięcy):

    Zawieszony na czas izolacji
Odwiedziny znajomych (raz w miesiącu wizyta przez rok)
    Zawieszony na czas izolacji
Rozmowy z rodziną (Dzwonić do rodzeństwa i rodziców raz w miesiącu przez 5 miesięcy): 
    V Wykonane 

Cele niezwiązane z 3 poziomami lub niepasujące do tego schematu

Fitness Challenge Maj 2020 
    X Niewykonane Czerwiec przyniesie zmiany, bo będzie to częścią innego celu. Absolutnie zaniedbane, to nie powinno nigdy się powtórzyć
Rozmowy ze znajomymi lub wiadomości do nich:
    3/4
Spotkania z przyjaciółmi:
    Zawieszony na czas izolacji
Gry (20 gier w rok)
    9/20 Przynajmniej 3 gry są w stadium zaliczenia, więc jestem zdecydowanie na bieżąco
Filmy (40 filmów w rok):  
    9/40 Nie martwi mnie to, bo będę nadrabiać w jesienne wieczory

 


A gdzie pozostałe cele z listy 3 poziomów?

Cóż, nie ma ich tu na liście, ponieważ nie planuję się za nie jeszcze zabierać lub postęp jest nieznaczny, lub nie istnieje. Wyjątkiem jest sport, gdyż biegam regularnie i staram się to zwiększać ilościowo. Drugim wyjątkiem jest szkoła, którą nie wiedzieć czemu w ogóle nie uwzględniłem w swoich planach i celach. A na to w tej chwili poświęcam najwięcej czasu. W kolejnych miesiącach planuję poprawić się w planowaniu pozostałych celów. Chcę jednak jeszcze trochę z tym poczekać, dopóki nie przerobię więcej lekcji z kursu Trzy Poziomy. Wtedy sądzę, że będę mógł lepiej rozplanować to, co chcę zrobić i jak mogę to osiągnąć. 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.