Moje Cele na 2021 Rok

W tym roku ponownie zdecydowałem się trochę inaczej podsumować poprzedni rok. Stąd podział na posty. Uważam, że dzięki temu każdemu będzie lepiej i łatwiej zrozumieć przekaz i sens tej rewizji. W ramach tego mini cyklu ukazały się następujące posty:

Dla porównania może warto sprawdzić sobie poniższe linki i zobaczyć jak wyglądała rewizja poprzedniego roku i moje zaplanowane cele na ten rok.

Dla niewtajemniczonych z systemem Trzech Poziomów zapraszam na stronę Mirka Burnejko, autora tej metodologii. Polecam też jego kurs Szkoła Ustalania Celów tutaj, który właśnie skupia się na uczeniu technik tej metody planowania. Ponadto można sprawdzić moje cele Trzech Poziomów. Lista może wydawać się długa, natomiast proszę zwrócić uwagę, że część celów, to nawyki. Niektóre z nich już mam wprowadzone i są częścią mojego dnia. Stąd też nie wymagają aż tak wielkiej inicjatywy. Pozostałe nawyki, może zabiorą trochę ekstra czasu, natomiast również nie będą wymagały zbyt wielkiej uwagi. Dlatego, mimo iż lista jest spora, część rzeczy będzie względnie łatwa do osiągnięcia.

Celów jest trochę mniej, niż rok temu i nie są takie wygórowane, czy agresywne. Z jednej strony chciałbym uniknąć zawodu z zeszłego roku, a ponadto mam obecnie nawrót problemów ze zdrowiem, które niestety zbyt mocno mnie we wszystkim ograniczają. Jak tylko je rozwiążę, lub przynajmniej zacznę lepiej kontrolować, na powrót przeniosę skupienie na poprawę swojego systemu, lepsze określenie celów i ich wykonywanie. Jednym z najważniejszych punktów tego roku będzie praca nad rozwojem zawodowym. Zdrowie, nauka programowania i kodowanie, oraz nauka hiszpańskiego to moje 3 najważniejsze rzeczy w tym roku. Opracowałem już plan rozwoju zawodowego na pierwszy kwartał i cele zawodowe do osiągnięcia w pracy. 

Lista celów na 2021 rok

Przed przeczytaniem listy chciałem zasugerować, jak to odczytać. Ktoś mógłby stwierdzić, że te cele są za słabo określone i nie pokrywają się ze SMART. De facto jest całkowicie inaczej. Korzystając z techniki Trzech Poziomów, używam mapy celów w Excelu, gdzie mam określone konkretne miesiące, kiedy planuję wykonywanie poszczególnych zadań do danego celu. Z reguły opisuję to też w swoich Planach Miesięcznych. Jednakże na potrzeby tego posta, zdecydowałem się rozwinąć i sprecyzować każdy cel, aby łatwiej było zrozumieć, o co mi chodzi i kiedy chcę to osiągnąć. Dodatkowo jeśli coś wyda się niejasne, to proszę założyć, że dany cel ma mieć ten konkretny stan opisany poniżej na koniec Grudnia 2021. To jest kluczowa zasada czasowa do wszystkich poniższych celów.

 

  • Joga przez 1000 dni- Poziom 3
  • Medytacja przez 1000 dni- Poziom 3
    (gdybym opublikował te plany w Styczniu, to byłoby to na tej liście. Powyższe cele już osiągnąłem na początku Lutego)
  • Wziąłem udział w 15 różnych wydarzeniach sportowych – Poziom 1
    (obecnie 8 na koncie. Do końca roku chciałbym określić i wykonać pozostałe. W 2020 zdrowie nie dopisało)
  • Ukończyć Scottish Half Marathon 2021 we Wrześniu
    (będę zadowolony z samego ukończenia, droga do Poziomu 2 celu Ultramaraton)
  • Ukończyć Stirling Marathon 2021 w  Październiku
    (będę zadowolony z samego ukończenia, droga do Poziomu 2 celu Ultramaraton)
  • Ukończyłem 10 różnych biegów – Poziom 1 
    (Obecnie 9 na koncie. Jakikolwiek bieg w tym roku będzie osiągnięciem tego poziomu)
  • Nie jem później niż 20 przez 365 dni z lącznie – Poziom 2 
    (Utrzymać 80% skuteczność)
  • Post przez 100 godzin – Poziom 2  
    (Obecnie pracuję nad odbudową tego celu i najpierw trzeba będzie ponownie osiągnąć poziom 1)
  • 36 dni z rzędu bieg na minimum 5 km – Poziom 1 
    (Będę próbował to osiągnąć, jak tylko rozwiąże problemy z kontuzjami i odbuduję formę, najwcześniej Q3)
  • Post 22h raz w tygodniu przez 10 miesięcy – Poziom 2
    (Obecnie dbam o odbudowanie tego celu i zacznę liczenie od nowa)
  • Wdzięczność każdego dnia tego roku
    (droga ku poziomowi 3, osiągnę go ok Marca 2022)
  • Zobaczyć 100 zespołów na żywo – Poziom 1 
    (Mam 11 zespołów do zobaczenia i pewnie pojadę na każdy otwarty koncert, kiedy już będą dostępne)
  • Poświęcić 500 h na naukę Hiszpańskiego – Poziom 2 
    (wymagane 60-70 minut codziennie przez cały rok)
  • Certyfikat C1 z Hiszpańskiego – Poziom 3
    (pod koniec roku chciałbym podejść do egzaminu)
  • Ukończyć Harrego Pottera po Hiszpańsku – Poziom 3
    (pierwsze 3 książki już zaliczone)
  • 150h nauki programowania w ciągu roku kalendarzowegou – Poziom 2
    (Prawdopodobnie wykonam więcej i podkręcę ten cel, bo już w Styczniu nabiłem 25h. W Lutym jak na razie gorzej, choć postaram się to niedługo poprawić)
  • Cotygodniowe rozmowy Mastermind Group przez cały rok
    (Droga ku poziomowi 3)
  • Opublikować pierwszy tomik poezji z moimi starymi wierszamiPoziom 1 
    (Wiele pracy już zostało wykonane. Wypada tylko to dokończyć, choć nie wiem ile to zajmie)
  • Napisać 100 wierszy do nowego tomiku i zrobić research w sprawie drukuPoziom 2
    (Na obecną chwilę nadal mam problemy z napisaniem czegokolwiek, więc ten cel może się okazać mega ambitny i agresywny)
  • Bucket List. Do końca 2021 roku określić i zrealizować 2 swoje marzenia, wyzwania i inne ciekawych rzeczy, jakie chciałbym zrobićPoziom 1 
    (Nadal nie wiemy, jak ma wyglądać ten cel i jak bardzo covid pokrzyżuje nasze plany, ale postaramy się to zrobić)
  • Przekazujemy 40 zł na cele charytatywne przez cały rok
    (droga ku poziomowi 2, co roku będę zwiększał sumę)
  • Walden: 3 dni bez telefonu, internetu, komputera, itp – Poziom 1 
    (wymaga zaplanowania mini urlopu w cichej lokalizacji)
  • Przytulana Medytacja 500 dni łącznie – Poziom 3
  • Głębokie rozmowy… raz w tygodniu przez 14 miesięcy – Poziom 2
  • Stworzyć projekt, Ustalać i wykonywać nasze wieloletnie cele finansowe przez 6 miesięcy – Poziom 1 
    (Nie wiadomo jeszcze kiedy zaczniemy i czy damy radę w tym roku)
  • Co tydzień mamy randkę przez 12 miesięcy – Poziom 2
    (cel w trakcie rewizji. Obecnie 10 miesięcy na koncie, choć możliwe, że zaczniemy liczenie od nowa)
  • Praca nad swoją misję życiową i wdrożenie 7 Nawyków Skutecznego Działania regularnie poświęcając na to czas minimum raz w miesiącu
    (poświęcam co najmniej 1h tygodniowo, dopóki nie skończę książki i nie przerobię wszystkich zadań)
  • Przejść 25 gier (lub przynajmniej przegrać 30% czasu przed podjęciem decyzji o odpuszczeniu)
  • Obejrzeć 40 nowych filmów  (lub przynajmniej 30% długości przed podjęciem decyzji o odpuszczeniu)
  • Przeczytać 70 książek (lub przynajmniej osiągnąć 30% przed podjęciem decyzji o odpuszczeniu)
    (Wyzwanie Goodreads)

Zapisz się na newsletter

Invalid email address
Dziękuję ogromnie za zaufanie. Obiecuję, że nie będzie żadnego spamu. 
Podziel się artykułem!

Leave a Reply

Your email address will not be published.